Έντυπη-ηλεκτρονική αναμετάδοση ενάντια στις προσωπικές και κοινωνικές σιωπές |
Ανεξάρτητος Φοιτητικός
Ραδιοφωνικός Σταθμός 105 MHz |
||
Εκπομπή "Δύο από Δύο" |
|||
|
|
||
Ανδρέας Εμπειρίκος "Ο Μέγας Ανατολικός" Μέρος Πρώτον Τόμος Α Κεφάλαιο 6ο |
|||
|
«Τί είναι ο Έρως, διηρωτάτο η Υβόννη εν απογνώσει. Διατί να είναι τόσον δύσκολος η ολοκλήρωσίς του; Διατί να προκαλή τόσους πόνους και τόσας πικρίας, ενώ είναι το μεγαλύτερον αγαθόν, το μεγαλύτερον δώρον που εδόθη εις τους ανθρώπους, η μεγαλυτέρα απόλαυσις, η βαθυτέρα ευτυχία. Τί είναι αυτό που μετατρέπει τον Έρωτα, από Παράδεισον ηδονών, εις Κόλασιν μαρτυρίων; Τι είναι αυτό που μετατρέπει το μέλι εις χολήν; Τι είναι αυτό που κάμνει τον ατυχή ερωτευμένον να υποφέρη, υπό ορισμένας συνθήκας, τόσον; Τι είναι αυτό που ώρες-ώρες κάνει το αίμα το ζεστό να γίνεται μέσα στις φλέβες πάγος; Τι συμβαίνει, διηρωτάτο με σπαραγμόν η νεανίς, και δεν ημπορεί κανείς να απολαμβάνη πάντοτε τον έρωτα σαν μίαν ωραίαν οπώραν {…}, σαν ένα ωραίο τοπείον, σαν ένα ωραίο ξένοιστο πρωί, πασίχαρο, αυροφίλητο, γιομάτο ευφροσύνη, σαν ένα μυροβόλο περιβόλι, ή σαν μια καθαρή αμμουδιά, λουσμένη από γαλάζιο πέλαγος ευδαιμονίας;
|
||
Αφίσα για την ταινία "Δε γεννήθηκε για το χρήμα". Η λεζάντα: "Στον πρώτο ρόλο του ποιητή ο μέγιστος ποιητής φουτουριστής ΒΛΑΔΙΜΗΡΟΣ ΜΑΓΙΑΚΟΦΣΚΙ", 1918 |
"Η ποίηση είναι κάτι το
τρισκατάρατο, θες δε θες ζει και βασιλεύει"
Κάτω η αγάπη σας. Κάτω η τέχνη σας. Κάτω το καθεστώς σας. Κάτω η θρησκεία σας. |
||
Μπουνταλά Κολόμβε εγώ στη θέση σου την Αμερική θα την κουκούλωνα κι έπειτα αφού της τράβαγα καλά – καλά ένα καθάρισμα θα ‘βγαινα δεύτερη φορά να την ανακαλύψω.
|
|
||
Είμαι ποιητής. Αυτό και μόνο είναι το ενδιαφέρον που παρουσιάζω. Τα άλλα, αν αγαπώ ή δεν αγαπώ, αν έχω πάθος στο παιχνίδι κι οι ομορφιές της φύσης στον Καύκασο έχουν σημασία μόνον εφόσον κατασταλάξουν σε λόγο |
Τυχαίνει όμως η ζωή να σου γυρίζει και την άλλη όψη και το μεγάλο το καταλαβαίνεις από τις σαχλαμάρες |
||
Εμείς Τι κι αν Ξέρω Μπράτσα και φλέβες – από τις προσευχές πιο
σίγουρα είναι. |
|||
|
|||
Μακέτες από το θεατρικό έργο του Βλαδίμηρου Μαγιακόφσκι "Μυστήριο -
Μπούφφο", 1919 Επάνω: Καθαροί Στη μέση: Η Κιβωτός Κάτω: Μουτζούρηδες |
|||
|
|||
Από τις τελευταίες του φωτογραφίες, 1930 ΠΕΡΙ ΣΚΟΥΠΙΔΙΩΝ Δόξα, δόξα, δόξα στους ήρωες!!! Εδώ που τα λέμε / αρκετά τους τιμήσαμε. / Ας πούμε / τώρα / και κάτι περί σκουπιδιών. Πάνε, περάσανε των επαναστάσεων οι μπόρες. / Μούχλες πετάει ο σοβιετικός αναβρασμός. / Πίσω από τις πλάτες της CCCP / πάνω-πάνω βγήκε / του μικροαστού / η μούρη / (Όχι, μην το πάρετ’ έτσι - / με την τάξη δεν τα έχω των μικρών αστών. / Σ’ αυτούς / δίχως διακρίσεις τάξεις, στρώματα / «Εύγε!» απ’ όλα τα στόματα.) Στης Ρωσίας τις απέραντες εκτάσεις / απ ‘τη μέρα που η σοβιετική / γεννήθηκε υφήλιος / βγήκανε στους δρόμους / κι αλλάζοντας ενδύματα / σ’ όλα μέσα χωθήκαν τα ιδρύματα. / Πέντε χρόνια στην καρέκλα ρόζους βγάλανε / τα πισινά τους, / βασταγερά σαν τις λεκάνες του νιφτήρα / ζουν ως τα σήμερα και βασιλεύουν. / Μουλωχτοί σαν το νερό / ζεστούτσικες χτίσανε φωλιές / σε γραφεία σε κρεβατοκάμαρες. Το βράδυ / τούτος ή ο άλλος τενεκές / εφαγ’ ήπιε / την κυρά του τώρα κάθεται και καμαρώνει / στο πιάνο να γυμνάζεται. / Μια λιγούρα / του ‘φερε το σαμοβάρι: / «Συντρόφισσα, Νάντια! / Τώρα με την ευκαιρία των γιορτώνε / αυξήσεις πρέπει να μας κάμουνε στα μιστά / χιλιαδούλες / κάπου 24 / η δική μου αναλογία. / Εχ! / Περισκελίδες απωανατολίτικες / θα πάω ν’ αγοράσω / έτσι που μεσ’ από το παντελόνι / σπόγγος να φαίνομαι / από κοράλλι». / Η Νάντια: / «Κι ένα φόρεμα για μένα / με τα εμβλήματα απάνω σταμπωμένα. / Χωρίς δρεπάνι και χωρίς σφυρί / στον κόσμο πώς κανείς να παρουσιαστεί; / Απόψε κιόλας / να βγω με τι / στον μπάλο που οργανώνει η Επαναστατική Επιτροπή!» Στον τοίχο ο Μαρξ. / Κάδρο άλικο. / Στο φύλλο πάνω της «Ιζβέστια» / ένα γατσούλι ζεσταίνεται / κι από το ταβάνι ψηλά / στα μεράκια της η καναρίνα / τσιρίζει. / Από τον τοίχο του κοιτάει και κοιτάει ο Μαρξ... / Ώσπου το στόμα του / ανοίγει ξαφνικά / και μπήγει τις φωνές: / «Τυλίξατε την επανάσταση στων μικροαστών τα δίχτυα / Χειρότερος κι από τον Βράνγκελ ο μικροαστός. / Εμπρός, / τα καναρινάκια ευθύς στραμπουλήχτε, / των καναρινιών / να μην πέσει θύμα ο κομμουνισμός».
|
|||
"Ο αγώνας του ανθρώπου ενάντια στην εξουσία, είναι ο αγώνας της μνήμης
ενάντια στη λήθη" Μίλαν Κούντερα, Το βιβλίο του γέλιου & της λήθης |
|||
Ο Ηρακλής, μαζί
με άλλα 2 παιδιά, επιστρέφοντας με αυτοκίνητο από τα Ανώγεια (Κρήτης)
στο Ηράκλειο, αρνήθηκαν να σταματήσουν σε μπλόκο της αστυνομίας (ΤΑΕ)...
Σε συγκέντρωση
το απόγευμα του Σαββάτου συγγενών, φίλων και αλληλέγγυων
9/12: Ο Ηρακλής
υπέκυψε στα τραύματά του. |
|||
Στις 12 Δεκέμβρη 1969
ανατινάζεται μια βόμβα στην Αγροτική Τράπεζα της πλατείας Φοντάνα στο
Μιλάνο, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν περαστικοί και πελάτες της τράπεζας.
Όπως αποδείχτηκε αργότερα, η βόμβα είχε τοποθετηθεί από νεοφασίστες,
καθοδηγούμενους από μυστικές υπηρεσίες. Αμέσως μετά την έκρηξη
συλλαμβάνονται οι αναρχικοί Valpreda και Pinelli ως υπαίτιοι της
πολύνεκρης σφαγής. Στις 15 Δεκέμβρη του 1969, ο Pinelli, σιδηροδρομικός
και γραμματέας του τοπικού Αναρχικού Μαύρου Σταυρού, βρίσκεται νεκρός
στο πεζοδρόμιο μπροστά από ένα αστυνομικό τμήμα του Μιλάνου. Τέσσερις
ορόφους πάνω απ’ το κεφάλι του στέκει ορθάνοικτο το παράθυρο της
αίθουσας ανακρίσεων. Η εκδοχή των μπάτσων: κατά τη διάρκεια της
ανάκρισης, κάποιος αστυνομικός παρά το βαρύ κρύο, άνοιξε το παράθυρο
«γιατί το δωμάτιο ήταν γεμάτο καπνό» και ο Pinelli βρήκε την ευκαιρία να
ριχτεί στο κενό «από τύψεις». Ο γελοίος αυτός ισχυρισμός κατέρρευσε από
την πρώτη στιγμή (εξάλλου, οι μπάτσοι έπεσαν σε τεράστιες αντιφάσεις)
και η μόνη αμφιβολία που υπήρχε ήταν αν η αναμφισβήτητη δολοφονία του
Pinelli από τους μπάτσους έγινε προσχεδιασμένα με εκπαραθύρωση, ενώ ο
Pinelli ήταν ακόμη καλά στην υγεία του, ή αν τον πέταξαν από το παράθυρο
για να συγκαλύψουν το θάνατο ή το βαρύ τραυματισμό κατά τη διάρκεια της
ανάκρισης. |
|||
Νοέμβρης 2003
Τώρα πια Τώρα πια Μα έρχονται ακόμα Σιωπηρή εκτέλεση
Δεκέμβρης 2003 |
|||